התקנת שערי אלומיניום חשמליים

התקנת שערי אלומיניום חשמלייים: כל מה שצריך לדעת על אוטומציית שערי החשמל

אוטומציה של שערים

הוספה של שער כניסה לבית מאלומיניום מעניקה מידה מסוימת של יוקרה. כשהשערים סגורים, הם מאוד גלויים לעין מתוך הבית ומחוצה לו. ניתן ליצרם ממגוון חומרים וישנו סגנון שיכול להתאים לכל בית. את השערים ניתן לתפעל באופן ידני, או שניתן להפכם לאוטומטיים בעזרת מערכת מנועים, מכשירי בטיחות וציוד בקרת גישה.

במשך תקופה מסוימת השערים הידניים עושים את עבודתם כראוי עד שפתיחתם וסגירת הידנית מתחילה להוות טרחה. לאחר מכן, הם נותרים פתוחים, כאילו אינם קיימים כלל, מאחר ששערים פתוחים הרבה פחות גלויים לעין והם לא מבקרים על הגישה אל תוך שטח הנכס.

בעזרת אוטומציה של שערים מאלומיניום, ניתן לפתוח ולסגור אותם מתוך הבית או הרכב בעזרת מגוון מכשירים, בהסתמך על המערכת שברשותך. לא צריך לצאת מהרכב אל הרחוב הגשום כדי לפתוח את דלתות השער, לעבור מבעדם ולאחר מכן לצאת מהרכב פעם נוספת כדי לסגור אותם.

למה נועדה אוטומציה של שערים?

התקנת שערים מאלומיניום חשמליים

אבטחה על ידי שערים אוטומטיים

שערי אלומיניום חשמליים מספקים מידה מסוימת של אבטחה אשר אינה אפשרית עם שערים ידניים. אפילו העובדה הפשוטה שהם נותרים סגורים ולא פתוחים לרווחה יכולה להרתיע גנבים פוטנציאליים. אך תפקידם בתור ספקי אבטחה לנכס כרוך במספר הוראות.

בגלל שאת השערים האוטומטיים ניתן להשאיר סגורים כאשר בעלי הבית נמצאים בתוך הבית או מחוצה לו, הכניסה מבעד לשערים מבוקרת. המשמעות היא שהגישה צריכה להינתן אך ורק למבקרים מורשים כאשר נמנעת כניסתם של מבקרים בלתי מורשים. עם זאת, בתפעול רגיל, מתן גישה לרכב שבו נוהג מבקר מורשה מאפשרת גם לנוסעים בלתי מורשים להיכנס אל תוך שטח הנכס.

אם השערים נעים מספיק לאט בכדי לאפשר לרכב שני להשתרך מאחורי רכב מורשה ולהספיק להיכנס לפני שהשערים נסגרים, הולך רגל שמחכה בקרבת השער גם עלול לחמוק פנימה. וכל מי שמספיק זריז ומסוגל לטפס מעל השער כלל לא צריך להיות מודאג מכך שהוא סגור.

כמו כן, ישנם מצבים שבהם שער אלומיניום אוטומטי צריך להיפתח בכדי לספק גישה לרכבי חירום. אם מופעלת מערכת גילוי עשן, השער צריך להיפתח כדי לאפשר למכבי האש להיכנס אל תוך שטח הנכס. אך אם מופעלת אזעקה להגנה מפני פריצה, האם השער צריך להיפתח או להישאר סגור?

מערכות בקרת גישה עם אינטרקום וידאו מעניקות את היכולת לראות את המבקרים לפני שניתנת להם רשות להיכנס באמצעות פתיחת השער. רמת האבטחה המוגברת הזאת יכולה לעבוד מכל מקום בעולם באמצעות טלפונים ניידים שבהם מותקנת מערכת GSM.

ללא ספק שערים אוטומטיים מספקים יתרונות אבטחה שאותם שערים ידניים לא יכולים לספק, אך אבטחה היא לא היתרון העיקרי של שערי אלומיניום חשמליים.

בטיחות של שערים אוטומטיים

סיפורים בתקשורת על שערים אוטומטיים לא נוטים להגיע לכותרות, וכשזה קורה, בדרך כלל זה נובע כתוצאה מתקרית שנגרמה על ידי שערים לא בטיחותיים. ישנם שיקולי בטיחות רבים בעת עיצוב והתקנה של שערים אוטומטיים, אך לעתים קרובות נוטים להתעלם מהבטיחות אותה מספקים השערים האוטומטיים.

שערי אלומיניום חשמליים סגורים עוזרים למנוע מילדים קטנים וחיות מחמד לצאת לרחוב סואן. כמו כן, הם מסתירים אותם מעיניהם של עוברי אורח, ומהווים מכשול שמונע ממבקרים בלתי רצויים להיכנס פנימה.

יש לא מעט בעיות בטיחות שעשויות להתרחש כתוצאה ממערכות של שערים אוטומטיים מאלומיניום אשר לא עוצבו או הותקנו כראוי. הנושא הזה דורש סעיף נפרד ונידון בהמשך המדריך.

המראה החיצוני של שערים אוטומטיים

אחד הדברים הראשונים שאותם רואים מבקרים הוא הכניסה שדרכה הם נכנסים כדי להגיע אל שטח הנכס שלך. אם בכניסה מוצב שער, הוא יוצר רושם ראשוני.

בחירת שערי אלומיניום נכונים יכולה לשפר באופן משמעותי את המראה החיצוני של הנכס ואף להגדיל את ערכו.

המשמעות של המגוון הענק של העיצובים וחומרי הייצור השונים הקיימים, היא שישנן אפשרויות רבות שמתאימות לכל סוגי הנכס, הגילאים והגדלים.

שערים מעץ ממשיכים להיות מאוד נפוצים והם מתאפיינים במראה טבעי נהדר שאותו רבים אוהבים. כמו כן, הם מתאימים היטב לבתים בסגנון מסורתי.

שערי ברזל יכולים להיות מאוד מפוארים ובדרך כלל ניתן לראותם מותקנים על שבילים ארוכים אשר מובילים אל הבית. הם מתאימים היטב לנכסים גדולים ולכניסות למתחמי בתים.

הן את שערי העץ והן את שערי הברזל ניתן לצבוע בסכמות צבעים קיימות, אך בשערים מעץ, לעתים קרובות בוחרים לשמור על צבעו הטבעי של העץ.

עם זאת, שערי ברזל יחלידו ושערי עץ יירקבו וייסדקו אם לא יתוחזקו כראוי. בשני המקרים, הזנחה של תחזוקה מתמדת של השערים יכולה לכער את מראה הנכס במקום לשפרו.

אפשרויות מודרניות יותר כוללות שערי אלומיניום שאותם ניתן לייצר בסגנונות וגימורים שונים שמחקים עץ וברזל.

בשנים האחרונות מחירם של שערי האלומיניום ירד הודות לשיטות ייצור מודרניות ושיפורים שנעשו בטכנולוגיות לציפוי משטחים. הם הופכים להרבה יותר נפוצים מאחר שהם קלים, עמידים בפני קורוזיה ודורשים הרבה פחות תחזוקה משערי עץ או ברזל.

כיצד פועלת מערכת האוטומציה בשערי אלומיניום חשמליים?

מערכת אוטומציה של שערים המיועדת לפתוח ולסגור שערי כנף ושערי הזזה מאלומיניום באופן אוטומטי מורכבת ממגוון רכיבים.

אלה תמיד כוללים מנועים שמזיזים את השערים, מכשירי בטיחות שמוצבים על גבי השער כדי למנוע משערים זזים לפגוע בגוף חי או בנכס, ומכשירים לבקרת פתיחת וסגירת שערי אלומיניום חשמליים.

משדרים, שלטים רחוקים, שלטים לשער או מפתחות לשליטה רחוקה, הם שמות של שלטים ידניים בהם נעשה שימוש לפתיחה וסגירה של שערים מאלומיניום אוטומטיים.

מספר המקשים על המשדר מתאים למספר הערוצים שיש בשלט ולמספר הפעולות הבודדות בהן השלט יכול לשלוט.

מערכות בקרת גישה מוסיפות אפשרויות נוספות לשליטה בשער.

מערכת בקרת הגישה הפשוטה ביותר מורכבת ממקש שנמצא בחלקו החיצוני של השער. כשהמקש נלחץ נשמע צלצול פעמון או צפצוף בתוך הבית. מקש נוסף, הנמצא בתוך הבית, מפעיל את השער כאשר הוא נלחץ.

כשהם מקבלים פקודה משלט או מערכת בקרת גישה, בקרי מנוע השער מפעילים את המנועים אשר פותחים וסוגרים את השער.

מנועים חשמליים או מערכות הידראוליות משמשים לפתיחה וסגירה של שערי כנף, בעוד שמנועים של שערי הזזה הם חשמליים. מנועים של שערי כנף מסובבים את השער ב- 90 מעלות לפחות על צירי העמוד של השער, ומנועים של שערי הזזה דוחפים ומושכים שער יחיד לאורך מסילות שמונחות באזור הכניסה.

שערי אלומיניום נעים יכולים להיות גדולים וכבדים ויכולים לגרום לפציעה או נזק אם פוגעים בגוף חי או בעצם דומם.

הימנעות ממצבים מסוכנים כוללת מניעה של גישה פיזית ושימוש במכשירי בטיחות חשמליים.

אלה כוללים זוגות של תאי אור לצרכי בטיחות שפולטים קרן אור בלתי נראית.

אם הקרן נשברת ותא האור המקבל לא מזהה את הקרן, הוא מיד מאותת לבקרי השער לעצור את השער.

כיצד בוחרים מערכת אוטומציה נכונה לשער שלך?

לאחר שבחרת את העיצוב, הגימור וחומר הבנייה עבור השער שלך, השיקול החשוב הבא אותו יש לעשות נוגע לאוטומציה של השער ולבחירה בין שער אלומיניום הזזה לשער כנף.

בדרך כלל שערי כנף מותקנים בזוגות בגודל זהה על גבי עמודי שער אלומיניום בכל אחד מצדי שביל הגישה אל הנכס שלך. השער נפתח אל תוך שביל הגישה מהפינות החיצוניות ונסגר בעודו פוגש את מרכז הכניסה לשביל הגישה.

שערי הזזה בדרך כלל מורכבים משער יחיד והם נפתחים באמצעות החלקה בנקודת הכניסה לשביל הגישה.

כל שער כנף נע דרך קשת בתוך נקודת הכניסה. זה אומר שהאזור שבו שערים מאלומיניום עוברים מוכרחים להיות נקיים ממכשולים.

לא ניתן להחנות מכוניות באזור זה ונוכחות של מכשולים נייחים כגון בית, ארוגות פרחים, צליות, קירות או גדרות מונעים התקנה של שערי כנף.

בדומה, אם באזור התקנת השער מפלס הקרקע של שביל הגישה עולה, בנקודה מסוימת שערי הכנף יפגעו בקרקע. ישנם צירים שפותחים שערי כנף בזווית שמתאימה לשבילי גישה בעלי מפלס גבוה, אך אלה מציבים לחץ נוסף על המנועים.

לחלופין, התקנה של שערי אלומיניום על צירים מסורתיים, כדי שהם לא יפגעו בשביל בעודם נפתחים, דורשת מרווח גדול בין הקרקע לשערים הסגורים.

שערי הזזה מחליקים בנקודת הכניסה, כך שלעתים קרובות הם פשוט מחליקים לצד אחד לאורך קיר או גדר.

עם זאת, אם הקיר או הגדר האלה פונים אל תוך שטח הנכס במרחק שאותו נדרש לפנות לפתיחת השער, הדבר מונע התקנה של שערי הזזה.

שערי אלומיניום הזזה עוברים במסילות שמותקנות על שביל הגישה בעודם נעים על גבי גלגלים גלויים לעין מתחת לבסיס שלהם.

שערי סורגים

אחת מהאפשרויות להימנעות מגלגלים גלויים לעין ומסילות בשביל הגישה היא שימוש בשערי סורגים. הם בכל זאת נפתחים באמצעות הזזה, אך לא דורשים מסילה ולפי כך גם לא דורשים גלגלים.

במקום זאת, אורך השער אשר מחליק למקומו לאורך הכניסה לשביל הגישה מתאזן על ידי המרווח שנותר מאחורי מנוע שער אלומיניום ומנגנון התמיכה.

מנועים של שערי הזזה

הן בשערי הזזה והן בשערי סורגים מאלומיניום מותקן התקן משונן בחלק הפנימי. מנועי השער משתמשים בגלגל שיניים שמורכב על גבי ציר המנוע אשר מתחבר להתקן המשונן על גבי השער.

הפעלת המנועים מסובבת את גלגל השיניים אשר פותח או סוגר את השער בהתאם לכיוון פעולת המנוע.

מנועים של שערי הזזה צריכים להשתמש באותה מידת הכוח הן לפתיחה והן לסגירה של השערים. זה אומר שלא מומלץ להתקין שערי הזזה על גבי מדרונות מאחר שכוח המשיכה מקשה על דחיפת השער במעלה המדרון ומנסה להאיץ את השער בעודו מחליק במורד המדרון.

מנועים של שערי כנף

שערי כנף משתמשים במנועים אשר מקובעים על עמודים סטטיים או נמצאים בתוך הקרקע. הם מצוידים בזרוע המחברת אותם אל השער. המנוע מזיז את הזרוע שדוחפת או מושכת את השער כדי לפתוח או לסגור אותו.

כאשר השער מורם, נדרש פחות כוח כדי להזיז את השער אם הזרוע מורכבת על השער במרחק רב יותר מהצירים. אם זרוע המנוע של השער מתחברת אל השער במרחק קטן יותר מהצירים, נדרש כוח רב יותר להזזת השער.

לא כמו במנועים של שערי הזזה, עקרונות הפעולה של מנועים של שערי כנף הם שונים. בהמשך אנו מפרטים את הסגנונות השונים של מנועי שערי כנף, עקרונות הפעולה שלהם והחוזקות והחולשות שלהם.

מנוע משאבה הידראולי של שער כנף

הזרועות והגופים הארוכים והדקים של מנועי משאבה מאפשרים התקנה יחסית פשוטה של מערכת אוטומציה עבור השער. גוף המנוע מכיל בוכנה הידראולית אשר נדחפת מהגוף ונשאבת לתוכו במהלך הפעולה.

קצה גוף המנוע מחובר אל עמוד השער וקצה זרוע הבוכנה מחובר אל השער. כאשר הבוכנה נסוגה במלואה, השער פתוח. השער נסגר באמצעות דחיפת הבוכנה אל מחוץ לגוף המנוע.

מנועים הידראוליים הם שיטה יעילה למדי לאוטומציה של שערים מאלומיניום מאחר שזרוע הבוכנה מותקנת על השער במרחק רב מהצירים. עם זאת, מאחר שההתקן מושפע מלחץ אלכסוני על הבוכנה, ההתקנה צריכה להיות מיושרת בקפידה.

אם מנוע הידראולי נוזל, הוא מאבד את כוח הפעולה שלו, לכן יש להבטיח שכל שישה חודשים הוא נבדק על ידי איש מקצוע. כל סוגי המנועים של שערי כנף דורשים שימון קבוע של נקודות ההרכבה של המנוע.

מנועים עם ברגים לינאריים עבור שער כנף

לעתים קרובות, מנועים עם ברגים לינאריים נראים כמו תיבות מנוע דקות וארוכות ללא זרוע. עם זאת, הזרוע נמצאת בתוך תיבת המנוע ונראית כמו יתד מסולסל. ניתן לראות זאת מבעד לחריץ רחב בתיבת המנוע של השער.

נקודת החיבור אל השער נמצאת בחלק הפנימי ומורכבת על היתד המסולסל. מנוע השער מסובב את היתד המסולסל ובגלל שנקודת ההרכבה מקובעת אל השער, היא מתברגת יחד עם היתד ודוחפת את השער כדי לפתוח או לסגור אותו.

כמו זרועות, מנועים עם ברגים לינאריים דורשים יישור זהיר במהלך ההתקנה. כמו כן, הם מנועים חזקים שמסוגלים להפוך שערי אלומיניום גדולים וכבדים לאוטומטיים.

מנועים עם זרוע מפרקים עבור שער כנף

מנועים עם זרוע מפרקים מצוידים בזרוע מתכתית עם מפרקים המחוברת לחלקו החיצוני של המנוע.

תיבת המנוע מורכבת על עמוד השער וקצה הזרוע מחובר אל השער. כשהמנוע מסתובב, זרוע המפרקים פותחת או סוגרת את השער.

זרועות מפרקים נוטות להיות קצת יותר עמידות בפני אי דיוקים קלים בהתקנה בהשוואה למנועי משאבה וברגים לינאריים.

כמו כן, כמו מנועי המשאבה, ישנו מרחק רב יותר מצירי השער, לכן נדרש פחות כוח לפתיחה וסגירה של השערים.

זרועות מפרקים משתמשות בזרוע עם מפרקים שנסגרת כלפי מעלה כשהשער נפתח. זה יכול ללכוד כל דבר שנתפס בתוכה וצריך לשקול זאת בעת תכנון בטיחות השערים האוטומטיים.

מנועים תת קרקעיים של שערי כנף

מנועים תת קרקעיים הם מנועי שער מוסתרים אשר שקועים בתוך בורות מתחת לציר השער.

זרועות המחוברות אל מנועי השער המוסתרים מתחברות אל בסיס השער. מאחר שגוף המנוע נמצא מתחת לפני הקרקע, הוא מוסתר היטב.

עם זאת, מיקומם מתחת לפני הקרקע הופך אותם לחשופים לנזקי מים, אם לא קיימת מערכת ניקוז ראויה. עם מנוע שער תת קרקעי נטבל בתוך מים לזמן קצר, הוא מפסיק לעבוד.

מנועים תת קרקעיים דורשים התקנה זהירה ודורשים כוח רב כדי להפעיל את השערים, מאחר שיתד המוצא של המנוע נמצא בקו ישר עם צירי השער והזרוע מורכבת בקרבת נקודת הציר. הם משתמשים במנועים חשמליים או מערכות הידראוליות ודורשים בדיקות קבועות לפעולה מיטבית.

מנועים בתוך עמוד עבור שער כנף

מנועים בתוך עמוד הם מנועים מוסתרים המותקנים (בדרך כלל) בתוך עמודי שער אלומיניום שנבנו במיוחד לשם כך. הזרועות מתחברות אל מנועי השער המוסתרים ולאחר מכן אל בסיס השער.

זה גורם למנועים בתוך עמוד להיות דומים בפעולתם למנועים תת קרקעיים, אך ללא הצורך בניקוז. עם זאת, הם צריכים להיות חזקים כדי לתפעל את השערים מאחר שזרועותיהם מתחברות אל השערים בקרבת הצירים.

אילו מנועי שערים הם המהירים ביותר?

קיימות גרסאות מהירות של מנועי שערים, וליצרן Nice יש מגוון של מנועים לשערי הזזה ושערי כנף בעלי מהירויות גבוהות. עם זאת, ישנו הבדל במרחק שאותם עושים מנועים של שערי הזזה ושערי כנף, לכן ישנם מנועים שיפתחו את השער מהר יותר מאחרים.

עם מרווח של 4 מטרים בין העמודים, שער הזזה נע יותר מ- 4 מטרים, בעוד שהקצה הפותח של כל שער כנף נע 3.141 מטרים כדי להיפתח ל- 90 מעלות. למרות ההבדלים בסוג התנועה (הזזה לעומת סיבוב) ופעולת המנוע, בשל כך שערי כנף נפתחים קצת יותר מהר.

אילו מנועי שערים הם הבטוחים ביותר?

הערכת סיכונים צריכה להתבצע כחלק מעיצוב של כל מערכת שערים אוטומטית. מדובר בהיבט הפיזי של ההתקנה, דרישות פעולה, מי יקבל גישה והיכן קיים אזור סכנה פוטנציאלי.

מהנדס התקנה מנוסה יודע ששערי הזזה נעים על פני משטח יציב ולכן יש להם את הפוטנציאל לגרום לשברים וחתכים. כמו כן, הוא מבין ששערי כנף יכולים לגרום לפציעות שברים והתנגשות באזור הצירים ופציעות שברים בעת פתיחת השער.

מנועים חשמליים רבים מצוידים בגלאי מכשול מובנה. זה אומר שאם שער אלומיניום חשמלי פוגע במכשול, הוא עוצר ומשנה את כיוון פעולתו.

לא משנה באילו מנועים נעשה שימוש, מתקין מקצועי של שערי אלומיניום חשמליים יבטיח שהשערים עונים על דרישות הבטיחות.

מי יכול להתקין שערים חשמליים?

בגלל שלא קיים גוף פיקוח בתחום השערים החשמליים, כל אחד יכול להתקין באופן חוקי שערים מאלומיניום ולהפכם לאוטומטיים. עם זאת, המתקין אחראי על בטיחות השערים ויכול לנשוא באחריות על פציעות או מוות שעשויים להיגרם כתוצאה מפעולת השערים האוטומטיים אותם הוא התקין.

שערי כנף ושערי הזזה חשמליים אשר לא עוצבו והותקנו כראוי גרמו לפציעות ניכרות ומקרי מוות, לכן חשוב להדגיש את הסוגיות העומדות בפני מתקין לא מנוסה.

התקנת שער חשמלי באופן עצמאי

יצרנים מסוימים של ערכות להתקנת שערים אוטומטיים ומנועים מפרסמים את הציוד שלהם בתור כזה שניתן להתקינו באופן עצמאי. זה נועד להראות שניתן להתקין את המערכות בקלות יחסית ושלא נדרשת התקנה מורכבת מדי של בקרי מערכת.

עם זאת, בטיחות שערי אלומיניום חשמליים אינה נלקחת כאן בחשבון. מתקין מקצועי של שער אלומיניום אוטומטי צריך להכיר את כל הדרישות וטכניקות הבטיחות העדכניות כדי שיוכל להתקין מערכת שערים אוטומטית בטוחה ופעילה.

חשמלאי מוסמך לעבוד עם חשמל. גנן יודע להכין את הקרקע ולבנות בסיסים עבור עמודים. ומתקין של מערכת אבטחה יכול להרכיב מערכת אבטחה מותאמת אישית מרכיבים בודדים.

כל הכישורים האלה נדרשים להתקנה של שערים חשמליים מאלומיניום, אך אף אחד מאנשי המקצוע שתוארו לעיל לא עובד עם סוגיות בטיחות ספציפיות שניצבות בפני מתקין שער חשמלי.

כל ערכה של שער אלומיניום חשמלי אפשר להתקין במערכת אוטומציה לא בטיחותית, לכן תמיד מומלץ שמהנדס התקנה מקצועי יתקין את השערים האוטומטיים.

מה גורם לשער חשמלי להיות לא בטיחותי?

בעת בנייה של שער אלומיניום אוטומטי מותאם אישית מרכיבים בודדים, מתקין השער החשמלי יוצר מכונה חדשה. היא בנויה ממערכת אוטומציה, שער, עמודי שער, מערכות בטיחות וציוד בקרת גישה.

ה"מכונה" הזאת הינה ייחודית מאחר שהיא היחידה מסוגה שנבנתה במקום הנתון תוך שילוב של רכיבים לצורך שימוש מסוים על ידי יחידים מסוימים. ולכן יש לה מערך ייחודי של בעיות בטיחות אפשריות.

בדרך כלל, הסיכונים מתחלקים לסוגים שונים של פציעות אפשריות, לרבות הימחצות, התנגשות, שאיבה פנימה, חיתוך, היתפסות וקטיעה.

פציעות יכולות להיגרם על ידי שער מאלומיניום זז או כתוצאה מהתנגשות של השער הזז עם עצם מסוים, כגון עמודי שער, מסילות מתכת, זרועות מנוע, קירות או רכבים חונים.

שערי כנף צריכים להיפתח פנימה כדי שהם לא ייפתחו החוצה אל המדרכה או אל הכביש.

לא מומלץ להתקין שער אלומיניום הזזה על מדרון מאחר שהדבר עשוי ליצור עומס על המנוע. ופתח מאוד רחב עלול לגרום לבעיות הקשורות לגודל ומשקל השער. במקרים כאלה, כדאי לשקול התקנה של שערים מתקפלים או שערי סורגים במקום שערי הזזה או כנף.

מה הופך שער חשמלי ליותר בטיחותי?

ישנם תקנים מורכבים אשר נועדו לסייע בזיהוי סכנות פוטנציאליות, וכל התקנה של שער אלומיניום חשמלי חדש מוכרחה לציית לדירקטיבת מכונות 2006 /42/EC.

אלה מספקים למתקיני שערי אלומיניום "מערך כללים" בהם יש להשתמש כדי להפוך את השער ליותר בטיחותי. השלב הראשון הוא להשתמש בשיטות למניעת גישה לאזורים בעלי סכנה פוטנציאלית. אלה כוללים מכשולים פיזיים כגון רשתות תיל וכלובים.

השלב השני כרוך בשימוש במכשירי בטיחות אלקטרוניים שלא מצריכים פגיעה של השער בעצם כלשהו טרם שינוי כיוון התנועה של השער. דוגמה טיפוסית לאמצעי בטיחות זה יכולה להיות השימוש בתאי אור. קרן אור בלתי נראית נשברת אם מישהו עובר בין שני תאי אור ומגיע לאזור מסוכן שנוצר על ידי השער הנע. תאי האור מעבירים אות לבקר השער אשר מוגדר לעצור את השער ואפילו לשנות את כיוון פעולתו כדי שלא ייווצר מגע.

לבסוף, באזורים שמהן לא נמנעת גישה פיזית או לא נעשה שימוש שיטות בטיחות אלקטרוניות, יש ליישם אמצעים אלקטרוניים שעוצרים את השער אם הוא פוגע במשהו. אלה כוללים מגני פינות אשר מותקנים על השער ושימוש במנועי שער אלומיניום עם גלאי מכשול מובנה.

יש להימנע ממגע של שהער עם גוף חי או דומם באמצעות שימוש בשתי השיטות הראשונות של בטיחות שערים מאלומיניום. עם זאת, אם נוצר מגע, מגני הפינות וזיהוי המכשול יעצרו את השער וישנו את כיוון פעולתו לכיוון הנגדי.

עקרונות אלה מאפשרים למתקין שערים מנוסה לבצע בדיקת בטיחות בתכנית התקנת השערים האוטומטיים שלו. המטרה היא לזהות את הסיכונים האפשריים ולפתח אמצעי בטיחות כדי להסירם. כמו כן, מומלץ להעניק לבעלי הבית הכשרה נוספת על שימוש בטוח במערכת שער אלומיניום חדשה. עם זאת, הכשרה אינה מהווה תחליף לעיצוב שערים מאלומיניום בטיחותיים, מאחר שמשתמשים לא מנוסים, כגון מבקרים, יצרו מגע עם השער על בסיס קבוע.

בדיקת הבטיחות תיקח בחשבון סיכונים שמוצגים על ידי:

  • גודל ומשקל השערים
  • כמה כוח נדרש להזזת השערים
  • באיזו תדירות השערים יופעלו
  • גורמים סביבתיים כגון חשיפה לרוח

גורמים אלה ישפיעו גם על בחירה של מנועי שער מתאימים אשר לא יישחקו במהלך השימוש.

שיקולים חשובים נוספים כוללים:

  • קרבה (כשהשער נסגר ונפתח) לתנועת כלי רכב והולכי רגל שלא משתמשים בשער, כמו גם לכלי רכב ואנשים שעוברים מבעד לשער פתוח
  • מפלס קרקע עולה או יורד בנתיב של השערים הנעים
  • ניקוז עבור מערכות תת קרקעיות
  • נקודות אפשריות של נזקי שבירה, היתפסות, חיתוך והתנגשות שנוצרות על ידי שערים נעים

טרם התקנת המנועים, הגאומטריה של המערכת נבדקת בכדי להבטיח תנועה חלקה של השערים ללא מכשולים בדרך. שער כנף צריך לנוע בחופשיות על ציריו ושער הזזה מוכרח לנוע בצורה חלקה על המסילה שלו.

בטיחות שערי אלומיניום יכולה להיות מורכבת משילוב של שמירת מרחק, תאי אור, מגני פינות, מנועי שער אלומיניום חשמלי עם זיהוי מכשולים, שילוט שמסביר תפעול בטיחותי של השערים ומערכות שחרור ידניות.

כל שערי אלומיניום חשמליים צריכים להיות מצוידים במערכת שחרור ידנית. היא מאפשרת לנתק את השערים מהמנועים. לאחר מכן ניתן להזיז את השערים באופן ידני במקרה של הפסקת חשמל, כשל במערכת או במקרה חירום.

כל המשתמשים בשער צריכים ללמוד על הפעולה של מערכת השחרור הידנית ועל המקום שבו נמצא מפתח השחרור הידני.

מה שומר על פעולה בטוחה של שערים אוטומטיים?

אחת הדרכים הפשוטות ביותר להבטיח פעולה בטוחה ומתמשכת של שערי אלומיניום חשמליים, בפרמטרים שהוגדרו בבדיקת הבטיחות, היא לשמור על הפעולה המיטבית שלהם. שערים חשמליים לבית מומלץ לתחזק פעם או פעמיים בשנה, בהסתמך על תדירות השימוש בהם ומכשירי הבטיחות המותקנים בהם. בשל החשיבות של פעולתם התקינה, יש לבדוק באופן שגרתי את תאי האור ומגני הפינות.

הרכיבים הבודדים שמרכיבים את מערכת שערי אלומיניום חשמליים שונים ולעתים קרובות מורכבים. מנועים חשמליים או מנועים הידראוליים מפעילים הילוכים אשר מחוברים לזרועות או סוגרים המקובעים לשערים. בלוחות בקרה, תאי אור, כרטיסים אלקטרוניים, מגני פינות, מערכות בקרת גישה ומשדרים ומקלטים נעשה שימוש ברכיבים אלקטרוניים מודרניים.

לא משנה באיזה שילוב של שערי הזזה או כנף, לוחות בקרה, מתחי מנוע, מכשירי בטיחות ובקרי גישה נעשה שימוש. התחזוקה הינה חיונית בכדי להבטיח שהשערים האוטומטיים יעבדו בצורה חלקה ובטוחה ובכדי להפחית את האפשרות להתרחשות כשלים במערכת השערים אשר עשויים לדרוש משאבי זמן וכסף רבים.

תדירות התחזוקה של מערכת שערי אלומיניום יכולה להיות מושפעת מתדירות השימוש בשערים.

שערי אלומיניום חשמליים שנפתחים ונסגרים במשך כל היום יותר נוטים לפתח בעיות שקשורות לשחיקה לעומת שערים שנפתחים פעם או פעמיים ביום. אך שערים חשמליים מאלומיניום שבהם לא נעשה שימוש במשך כמה ימים רצופים עשויים לדרוש תחזוקה שמתמקדת בשמירה על תנועה נקייה של הרכיבים.

מיקום שערים חשמליים לבית יכול לשחק תפקיד בקביעת מידת התחזוקה הנדרשת. אם השערים נמצאים בקרבת חוף, רוחות חזקות ורסיסי מלח מהים יכולים להפחית את המרווחים בין זמני התחזוקה.

אך מהותה של תחזוקה למניעת כשלים בפעולת השער היא תחזוקה שמתבצעת על ידי מתקין שערים מנוסה לפחות פעם אחת בשנה.

בדרך כלל, מהנדס השער אשר התקין את מערכת השערים האוטומטית החדשה ימליץ על מידת התחזוקה. עבור אלה שעוברים להתגורר בבית עם שערי אלומיניום חשמליים ואינם בטוחים לגבי היסטוריית התחזוקה שלהם, מומלץ להזמין מהנדס שער מוסמך. הוא יוכל להעריך את המצב הכללי של השערים האוטומטיים ולבצע את עבודות התחזוקה הנדרשות.

מהנדס טוב של שערים חשמליים מאלומיניום יבצע תחזוקה קבועה אשר כוללת:

  • בדיקת השלמות המבנית של השער
  • בדיקת פעולה תקינה של צירים ומעצורים ושימון הנקודות הנדרשות
  • ניקוי ושימון אזורים בהם נוצר חיכוך בין מתכות
  • בדיקה ובחינה של כל חיבורי הכבלים בכדי להבטיח שאין כבלים משוחררים
  • בדיקת נוכחות מזיקים, כגון שבלולים, עכבישים וחלקים בציוד האלקטרוני אשר יכולים לפגוע במעגלי חשמל ובפעולת תאי האור
  • בדיקת נוכחות סימנים להצטברויות מים בנקודות הכניסה של הכבלים
  • בדיקת פעולתם התקינה של כל מכשירי הבטיחות, מערכות גילוי מכשולים ומכשירי התרעה
  • ניקוי תיבות תת קרקעיות
  • שימון נקודות החיבור של הזרועות
  • הבטחה של ניקוז ראוי בתיבות התת קרקעיות בכדי למנוע טבילה של מנועים במים למשך יותר מחצי שעה
  • בחינת מערכות השחרור הידניות וניקוי ושימון, במידת לנדרש
  • בדיקה, ניקוי, כוונון ושימון של גלגלי שער הזזה, במידת הנדרש
  • בדיקת מעצורים ומסילות בכדי להבטיח את יציבותם
  • בדיקת פעולתם התקינה של כל מכשירי בקרת הגישה לרבות בקרי רדיו, לוחות מקשים, מכשירי אינטרקום וכו'
  • בדיקה של מערכות הידראוליות והוספת שמן במידת הנדרש
  • בדיקת נוכחות סימני נזילה סביב אזור המערכות ההידראוליות.

כמו כן ישנם מספר דברים שאותם הבעלים של שערים חשמליים לבית יכולים לעשות בכוחות עצמם כדי לסייע בהפחתת דרישות התחזוקה. מומלץ להפעיל את מכשירי השחרור הידניים שלוש או ארבע פעמים בשנה כדי למנוע מהמנגנון להיתקע עקב חוסר שימוש.

האזור שנמצא סביב השערי אלומיניום חשמליים צריך להישאר נקי מפסולת, אבנים ושלג וקרח. באזורים אשר חשופים לנזק שעלול להיגרם על ידי שבלולים, ניתן להשתמש במלכודות שבלולים או חומר דוחה שבלולים כדי להרחיק את השבלולים מרכיבים אלקטרוניים רגישים. הנחה של חצץ מתחת לארון הבקרה גם יעזור להרחיק שבלולים.

סיכום

אוטומציה של שערים מאלומיניום מספקת דרך נוחה ואופנתית להתקין שערים יפים בכניסה לביתך ללא הטרחה הכרוכה בהפעלתם הידנית. הם יוצרים רושם ראשוני נהדר על המבקרים ומספקים סביבה בטוחה ורחוקה מסכנות הכבישים הקרובים עבור כל בני המשפחה.

המגוון העצום של סגנונות וצבעי השערים מבטיח שישנם שערי אלומיניום שיחמיאו לכל בית. שיטות ייצור מודרניות מציעות חומרים עמידים בפני קורוזיה, כגון אלומיניום, לבניית שערים שמחקים שערי עץ או ברזל במחירים המשתווים לשערים המקוריים.

בטיחות שערים מאלומיניום מובנת היטב על ידי מהנדסים מוסמכים. אם תבטיח שמערכת השערים האוטומטיים תהיה מעוצבת, מותקנת ומתוחזקת על ידי מתקין מקצועי, תוכל לשים בצד חששות הנוגעות לסכנות שעשויות לנבוע מתפעול השערים האוטומטיים.

ליעוץ ופרטים נוספים על התקנת גדרות אלומיניוםחיפוי אלומיניום, מעקות אלומיניום, פרגולת אלומיניום או שער אלומיניום ניתן להשאיר את פרטיכם בדף צור קשר או להתקשר אלינו ישירות: 0723945824

התקנת שערי אלומיניום חשמליים
5 (100%) 3 votes

צור קשר